Opkomen voor dieren­rechten

Dieren hebben het recht om te leven naar hun aard.

Ook dieren zijn inwoners van Apeldoorn en hebben het recht om te leven naar hun aard. Maar zij kunnen niet zelf opkomen voor hun belangen. De Partij voor de Dieren wil dat Apeldoorn zo is ingericht dat er plaats is voor dieren, of ze nu in het wild leven, of bij mensen thuis.

Zoals Mahatma Gandhi zei: “De mate van beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren”. Een beschaafde gemeente kan niet zonder deugdelijk dierenwelzijnsbeleid.

• Een jachtvrij Apeldoorn
  • Kroondomein jaarrond open
  • Afschaffen hondenbelasting
  • diervriendelijke en educatieve kinderboerderijen
  • Apenheul als opvangcentrum
  • Geen vermaak met dieren

Opkomen voor dierenrechten

• Dierenwelzijn krijgt eigen hoofdstuk in Apeldoorns beleid

In 2016 heeft de raad van Apeldoorn de Dierenwelzijnsnotitie aangenomen. Sindsdien is er steeds meer draagvlak voor dit onderwerp, heeft het onderwerp dierenwelzijn een eigen pagina op de website van de gemeente Apeldoorn en wordt dierenwelzijn sinds kort ook meegenomen in de gemeentelijke begroting.

• Betere samenwerking gemeentelijke organisaties rond dierenwelzijn

• Apeldoorn heeft onze motie aangenomen omtrent voorkeursbeleid voor circussen zonder (wilde) dieren

• Dierenwelzijn is voor tweede maal op rij opgenomen in MPB

De gemeenteraad vergadert ieder jaar over de MPB, de MeerjarenProgrammaBegroting (algemene beschouwingen). En ook dit jaar, net als het vorige, is Dierenwelzijn daarin opgenomen.

Help mee aan een betere wereld

Word lid Doneer

Apeldoorn op drie na dier­vrien­de­lijkste gemeente in Nederland

Inzet van PvdD werpt vruchten af