Opkomen voor dieren­rechten

Dieren hebben het recht om te leven naar hun aard.

Ook dieren zijn inwoners van Apeldoorn en hebben het recht om te leven naar hun aard. Maar zij kunnen niet zelf opkomen voor hun belangen. De Partij voor de Dieren wil dat Apeldoorn zo is ingericht dat er plaats is voor dieren, of ze nu in het wild leven, of bij mensen thuis.

Zoals Mahatma Gandhi zei: “De mate van beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren”. Een beschaafde gemeente kan niet zonder deugdelijk dierenwelzijnsbeleid.

• Een jachtvrij Apeldoorn
  • Kroondomein jaarrond open
  • Afschaffen hondenbelasting
  • diervriendelijke en educatieve kinderboerderijen
  • Apenheul als opvangcentrum
  • Geen vermaak met dieren

Opkomen voor dierenrechten

• Dierenwelzijn krijgt eigen hoofdstuk in Apeldoorns beleid

In 2016 heeft de raad van Apeldoorn de Dierenwelzijnsnotitie aangenomen. Sindsdien is er steeds meer draagvlak voor dit onderwerp, heeft het onderwerp dierenwelzijn een eigen pagina op de website van de gemeente Apeldoorn en wordt dierenwelzijn sinds kort ook meegenomen in de gemeentelijke begroting.

• Betere samenwerking gemeentelijke organisaties rond dierenwelzijn

• Apeldoorn heeft onze motie aangenomen omtrent voorkeursbeleid voor circussen zonder (wilde) dieren

• Dierenwelzijn is voor tweede maal op rij opgenomen in MPB

De gemeenteraad vergadert ieder jaar over de MPB, de MeerjarenProgrammaBegroting (algemene beschouwingen). En ook dit jaar, net als het vorige, is Dierenwelzijn daarin opgenomen.

• Apeldoorn is uitgeroepen tot één van de meest diervriendelijke gemeenten van Nederland

• Kinderboerderijen zijn duurzamer en diervriendelijker geworden

word lid Doneer

Apeldoorn geeft eindelijk gehoor aan oproep PvdD burgers te vragen eenden niet te voeren.

Borden waarschuwen nu: "Ons brood betekent voor eenden en vissen de dood"

Na meerdere oproepen van de Partij voor de Dieren aan Apeldoorn om burgers te vragen eenden en ganzen geen brood te voeren, gaat de gemeente nu negen borden plaatsen bij vijvers die burgers attent moeten maken op de nadelige gevolgen die het voeren met brood heeft op de eenden en ganzen én op het water en al het leven erin. Vrij recent nog zorgden ganzen in wijk de Maten met enorme hoeveelheden u...

Vragen Nieuws